FF Tussendoortjes en nieuwtjes uit Gouda

Marianka Peters



mariankapeters@gmail.com

Nieuws

Wijkteams geschoffeerd

09-07-2014 14:02
Gouda - "We hebben jarenlang gewerkt aan de leefbaarheid in onze wijken en worden nu het bos...
Gouda - Ondanks alle perikelen van de afgelopen maanden, kunnen de nieuwe wethouders aan de slag....
Leiden/Ranville - Op uitnodiging van de Royal Air Force heeft de Leidse marchingband Band of...
Gouda - Een gevelsteen waarin Goudse kleipijpen zijn verwerkt, de beeldengroep bij het station en...
Gouda - Voormalig minister en europarlementariër Frits Bolkestein wond er geen doekjes om. Op niet...
Gouda - Met een lawaaioptocht werd vrijdag de feestweek vanwege het 25-jarig bestaan van r.k....
Gouda - De Bloemendaalseweg is één van de mooiste laantjes in Gouda, waar de tijd lijkt te hebben...
Gouda - "Dit is wel het vreemdste dat ik ooit gesigneerd heb," stelt tekenaar Toon van Driel,...

Conservatisme voor dummies

14-05-2014 07:48
Gouda - Spraakmakend en verrassend. Zo staan de bijeenkomsten van het Conservatief Café veelal...
Boskoop - Met veertig bedrijven op meer dan 1.400 m² is de regio Boskoop uitstekend...
Onderdelen 1 - 10 van 43
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Privé omdat het kan

Welkom op de website van Marianka Peters. Marianka is sinds 1 januari 1984 eigenaar van City Photo, Professionele fotografie en journalistiek. Zij werkt als freelance fotograaf en journalist in opdracht van bedrijven, organisaties en media, waaronder het AD. Zie www.mariankapeters.nl. Waarom dan weer een nieuwe site? Eigenlijk een heel logische, want naast haar professionele werkzaamheden, gebeurt er om haar heen zoveel, die de moeite waard zijn om te melden. Klein nieuws uit Gouda, dat doorgaans de kranten niet haalt, een pittige column FF Tussendoor om eens over na te denken, snode plannen en relletjes die ze in de wandelgangen hoort. Doorgaans houdt men deze het liefst binnenshuis, maar als Marianka in de buurt is...... 

 

Trefwoorden

De lijst van tags is leeg.

Blog

Het tweede plan herontwikkeling Koudasfalt doet je op het eerste gezicht watertanden. Wat een prachtige toevoeging voor de stad. Gouda krijgt het, vrijwel zonder risico, zomaar in de schoot geworpen. Het enige wat de gemeente hoeft te doen is alle vergunningen verlenen en het bestemmingsplan...
'Heb jij dan geen mening over de vluchtelingenstroom die vanuit Syrië richting Europa komt?' werd mij laatst gevraagd. Natuurlijk heb ik die, alleen leent die mening zich niet voor een column in de Goudse Post. Daarvoor is het probleem te complex. We krijgen allemaal de rillingen van de beelden van...
Vanwege een storing is mijn column FF Tussendoor uitgevallen in de gedrukte Goudse Post. Column is te leuk om niet te plaatsen, dus dan maar op deze manier. De verkiezingskrant voor 19 maart laat nog even op zich wachten omdat deze moet worden overgedrukt. Ja, dat krijg je als mensen met geld hun...

Blogpauze

12-02-2014 14:37
Het is een beetje stil geweest de afgelopen maanden met de blogs op mijn website. Er is nogal wat veranderd de laatste tijd. Mijn column FF Tussendoor was, soms tot ergernis van een aantal reaguurders, die zich vooral middels een pseudoniem kenbaar maken, al meer dan 15 jaar een begrip is in Gouda....

Duur kadootje

12-12-2013 12:51
Bijzonder trots en dankbaar zijn wij met de geboorte van onze kerngezonde kleinzoon Gino op 11-12-13 om 11.47 uur. Een mooiere en nooit meer te vergeten datum was ondenkbaar.  Een bijzonder kadootje zag ik ook op mijn voorruit van mijn bolide zitten, toen ik tevreden en opgelucht over de goede...
Wat vind jij er nou van dat het trouwen in het Goudse stadhuis zo duur wordt? Moet toch voor iedere Gouwenaar mogelijk blijven om hier te trouwen? Die vraag is mij de afgelopen dagen vaak gesteld. En eerlijk, ik schrok er ook even van.  Maar als je er langer over nadenkt en een beetje over je...

Diefstal of niet?

22-11-2013 15:29
Waar blijft ze nou met haar vette kritiek, hoor ik je denken. Iedereen verwacht van mij natuurlijk dat ik flink zal uithalen naar aanleiding van het diefstalletje van de paperassen van onze wethouder financiën. Was het diefstal of gewoon even lenen van de papieren om ze vervolgens door de...
Het is geen nieuws meer dat er vaak geld aan de strijkstok van goede doelen blijft hangen. Of het nou gaat om hoge vergoedingen, salarissen of dubieuze onkosten, het haalt nauwelijks meer de voorpagina. Het gevolg is dat mensen erg terughoudend worden om aan goede doelen te doneren. Vooral de...

Amai, het is gelukt

03-11-2013 10:04
Heeremetiet, dat viel nog niet mee, een nieuwe website maken. Dat doe ik effe, dacht ik dus. Het leek zo makkelijk, maar uiteindelijk heb ik uren dom voor me uit zitten staren naar m'n beeldscherm. Al die instellingen, linkjes en wat al niet meer. Ik voelde me opnieuw een digibeet. Een paar jaar...

Contact