FF Tussendoortjes en nieuwtjes uit Gouda

Marianka Peters



mariankapeters@gmail.com

Blogpauze

12-02-2014 14:37

Het is een beetje stil geweest de afgelopen maanden met de blogs op mijn website. Er is nogal wat veranderd de laatste tijd. Mijn column FF Tussendoor was, soms tot ergernis van een aantal reaguurders, die zich vooral middels een pseudoniem kenbaar maken, al meer dan 15 jaar een begrip is in Gouda. Eerst in het Gouds Nieuwsblad (vanaf 1997), daarna in de Goudse Post. In al die jaren heb ik menig een robbertje 'gevochten' met Gouwenaars, die mij soms de verschrikkelijkste dingen toewensten. Uiteraard allemaal anoniem, dus ik weet niet wie het zijn. Misschien mijn buurman wel. In de loop der jaren heb ik geleerd hier overheen te stappen. Als je niet oog-in-oog de discussie durft aan te gaan, zegt dat meer over hen dan over mij. 

Eind vorig jaar stopte de columnreeks vanwege de reorganisatie bij de uitgever. Er is een aantal mensen die mijn column verafschuwen, ik ken ze allemaal bij hun nickname, maar de meeste lezers waarderen de column, gelet op de vele reacties die bij de redactie binnenkwamen. Dus is mijn column FF Tussendoor vanaf 1 januari weer wekelijks terug in de Goudse Post. Dank dus aan alle trouwe lezers en ik hoop er nog lang mee door te mogen gaan.

Want laat één ding duidelijk zijn. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar het zet mensen wel aan het denken en het lokt een discussie uit. Vooral over zaken die door politici of andere betweters het liefst onder het tapijt geschoven wordt.

Nu de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht zijn, dat weer met de nodige holle beloftes en retoriek gepaard gaat om zieltjes te winnen, blijkt één column per week te weinig. Er gebeurt gewoon teveel waarover je je druk kunt maken. Dus naast mijn FF Tussendoor zul je nog regelmatig pakkende blogs van mij tegenkomen op deze site. En ben jij diegene die mijn blogs verafschuwt? Lees ze dan niet. Er zit immers een deleteknop op je toetsenbord. Voor de overige trouwe lezers. Have fun!