FF Tussendoortjes en nieuwtjes uit Gouda

Marianka Peters



mariankapeters@gmail.com

Diefstal of niet?

22-11-2013 15:29

Waar blijft ze nou met haar vette kritiek, hoor ik je denken. Iedereen verwacht van mij natuurlijk dat ik flink zal uithalen naar aanleiding van het diefstalletje van de paperassen van onze wethouder financiën. Was het diefstal of gewoon even lenen van de papieren om ze vervolgens door de kopieermachine te halen en wereldkundig te maken? En diegene die dit heeft gedaan? Moet ie aan de schandpaal of is het een gevalletje van 'eigen schuld, dikke bult? Moet je je papieren maar niet rond laten slingeren.

Iedereen stond op zijn achterste benen, toen GoPo aanvoerder Weeber de 'geleende' map zelf ter tafel bracht tijdens de raadsvergadering. Je moet het maar durven om dit schaamteloos toe te geven. Ook mij duizelde het even om direct plaats te maken voor een déjà vu gevoel. Waarom verbaasde mij het nou niet, dat uitgerekend Johan Weeber deze streek had uitgehaald? Eigenlijk heel simpel. Ik had het al een keer meegemaakt.

Een paar jaar geleden stuurde ik hem een mailtje met het verzoek dit vertrouwelijk te behandelen. Ging over de kwestie in Ghana waarbij ook de toenmalige burgemeester bij betrokken was. Er zat geen geheime boodschap in, want alle mensen die bij het Ghana-avontuur waren betrokken, wisten ervan. Maar goed, ik vroeg hem netjes om dit vertrouwelijk te houden. Wat doet Weeber vervolgens? Plaats het mailtje, inclusief mijn verzoekje om vertrouwelijkheid, op internet. De soap ging nog verder, want toen ik zelf op projectbezoek was in Ghana stuurde hij mijn toenmalige collega ook nog een mailtje van 'kijk eens wat je collega allemaal uitvreet'. Met welk doel? Ik heb er lang over gepiekerd, maar ik kom niet verder dan dat hij mij wilde beschadigen, linksom of rechtsom. Misschien had hij wel verwacht dat ik zou worden gelyncht door onze Cornelis of op staande voet zou worden ontslagen bij de Goudse Post. Maar het bleef stil, iedereen haalde achteloos de schouders op. Missie mislukt voor Weeber. 

Sindsdien kijk ik wel heel erg uit voor hem. Dit advies geef ik ook aan zijn volgende slachtoffer, wethouder Van den Akker. Weeber heeft het op je gemunt, dus wees op je hoede. Hoe dan ook zal hij blijven proberen om zijn gelijk te halen, als slachtoffer of als klokkenluider, dat is hem om het even. Denk nog maar even aan het spreekwoord van die ezel.

Onderwerp: Diefstal of niet?

John

Smitha55 25-09-2016
Howdy! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any recommendations? cdgddedbdedegekd

Foute reactie van Ghanees

Klaas 22-11-2013
Ghanees,

Weeber heeft Cornelis niet weggejaagd. Hij heeft zelfs voor aanblijven van Cornelis gestemd, sindsdien sprak niemand meer over BING onderzoek naar Weeber zelf. (Deal?)

Cornelis kreeg aan de stok n.a.v. vragen van TON betreffende Ghanese Cyclus activiteiten. Zeker toen oud-wethouder Jaap Warners in het openbaar naar Cornelis ging wijzen. Tja dat was het startsein dat die gasten van TON/Trots zijn gaan doorbijten, dag Cornelis.

Je ziet die van TON nu weer naar BING grijpen, misschien is het toch de hoogste tijd om schoon schip te maken in het Huis vd Stad. Dag PvdA en GoPo & al hun maffia praktijken!

Klaas

Re:Foute reactie van Ghanees

Bas Driesen | TROTS Gouda 22-11-2013
Beste Klaas,

TON is passé, het is vanaf nu TROTS Gouda.
Inhoudelijk geen op- of aanmerkingen, idem dito met wat Marianka heeft beschreven.

Bas

Cornelis

Ghanees 22-11-2013
Oei, dan mag van den Akker wel heel erg uitkijken, want Cornelis moest door toedoen van Weber het veld ruimen...

DIEFSTAL OF NIET?

Huub 22-11-2013
Natuurlijk staat het je vrij om je mening te openbaren, maar dan wel graag gepeperd en niet verzuurd.